Ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko głównego księgowego w Gminnym Ośrodku Kultury i Rekreacji

Wymagane dokumenty

ZARZĄDZENIE NR 8/2019

 

DYREKTORA GMINNEGO OŚRODKA KULTURY I REKREACJI W ŚWIERKLANACH

 

z dnia 22 listopada 2019 roku

 

w sprawie ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko głównego księgowego

 

w Gminnym Ośrodku Kultury i Rekreacji

 


 


 

Na podstawie art. 17 Ustawy z dnia 25 października 1991r o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2017 r. poz.862, z 2018 r. poz.152), zarządzam co następuje:

 

 

 

§ 1.

 

  1. Ogłaszam konkurs na stanowisko Głównego Księgowego Gminnego Ośrodka Kultury
    i Rekreacji w Świerklanach w treści ustalonej w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

  2. Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.

 

 

 

§ 2.

 

Do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wyżej wymienione stanowisko powołuje się Komisję Rekrutacyjną w składzie:

 

  1. Dyrektor GOKiR – Przewodniczący Komisji

  2. Sekretarz GOKiR – Członek Komisji,

  3. Skarbnik Gminy – Członek Komisji.

 

 

 

§ 3.

 

Wykonanie zarządzenia powierza się powołanej komisji rekrutacyjnej.

 

 

 

§ 4.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 8/2019

 

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w

Świerklanach ogłasza nabór kandydatów na stanowisko:

Głównego Księgowego

 

1. Nazwa i adres jednostki:

 

Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany

 

2. Określenie stanowiska:

 

Główny Księgowy

 

3. Warunki zatrudnienia:

 

0,75 etatu

 

4. Planowany termin zatrudnienia:

 

od 2 stycznia 2020 r.

 

5. Wymagania związane ze stanowiskiem:

 

I. Wymagania niezbędne:

 

1. Głównym księgowym, zgodnie z Ustawą o finansach publicznych, może być osoba, która:

 

  1. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);

  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

  3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;

  4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;

  5. spełnia jeden z poniższych warunków:

 

a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

 

c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

 

2. Znajomość prawa, w zakresie:

 

a) Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,

 

b) Ustawy o finansach publicznych,

 

c) Ustawy o rachunkowości,

 

d) Ustawy o VAT.

 

3. Wysoka kultura osobista.

 

II. Wymagania preferowane:

 

  1. Znajomość przepisów szczególnych dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej
    i przepisów podatkowych;

  2. Mile widziana znajomość przepisów dotyczących zagadnień płacowych oraz przepisów
    z zakresu ubezpieczeń społecznych;

  3. Znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie, prawa pracy, ustawy
    o ochronie danych osobowych;

  4. Posiadanie umiejętności przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;

  5. Umiejętność korzystania z pakietu MS OFFICE, Internetu, oraz programów księgowo-kadrowych (preferowany program OPTIMA, Płatnik);

  6. Mile widziany co najmniej 3 letni staż pracy w dziale księgowości w jednostce samorządu terytorialnego lub w dziale księgowości innej jednostki sektora finansów publicznych,
    w szczególności w instytucji kultury;

  7. Mile widziana umiejętność rozliczania projektów opartych na funduszach zewnętrznych;

  8. Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku,
    a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.

 

6. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku

 

  1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami;

  2. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych;

  3. Prowadzenia rozliczeń z ZUS i US;

  4. Przygotowanie i składanie deklaracji, zgłoszeń i innych dokumentów zgodnie
    z obowiązującymi przepisami;

  5. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

  6. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora jednostki w obszarze rachunkowości;

  7. Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania;

  8. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
    z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

  9. Przestrzeganie zapisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej;

  10. Sporządzanie naliczeń odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, planu
    i sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa;

  11. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów;

  12. Przygotowywania i przekazywania do ZUS wniosków pracowników ubiegających się o renty
    i emerytury;

  13. Przygotowywanie i rozliczenie inwentaryzacji;

  14. Zapewnienie terminowego ściągania należności;

  15. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;

  16. Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki;

  17. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń, w tym naliczanie innych należności, zasiłków, prowadzenie stosownej ewidencji, dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń itp.;

  18. Sporządzanie dokumentów, zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami, dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników;

  19. Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym dla pracowników;

  20. Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora jednostki należą do kompetencji Głównego księgowego.

 


 

7. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

 

Praca w biurze, w siedzibie Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Świerklanach, 6 godzin dziennie, przy komputerze.

 

8. Wymagane dokumenty:

 

  1. List motywacyjny,

  2. Życiorys – CV, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej,

  3. Kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

  4. Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada),

  5. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:

 

a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,

 

b) niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe,

 

c) posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.

 

  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej/, powinno być opatrzone klauzulą:

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.

 

9. Termin i miejsce składania dokumentów:

 

Dokumenty należy złożyć w zaklejonej kopercie A4 osobiście lub przesłać pocztą, na adres:
Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany z dopiskiem
„Nabór na wolne stanowisko pracy – główny księgowy” w terminie: do 06.12.2019 r.

 

Wszelkie informacje dotyczące konkursu udzielane są telefonicznie 884 858 581 lub mailowo: dyrektor@gokir.swierklany.pl

 

Nadesłane dokumenty będą analizowane pod względem formalnym, następnie wybrane osoby zostaną poinformowane telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Nadesłanych ofert nie odsyłamy. Po zakończonej rekrutacji nadesłane CV wraz z pozostałymi dokumentami mogą zostać odebrane przez kandydatów w ciągu 7 dni od daty zakończenia rekrutacji. Po tym czasie nieodebrane dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.

 

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Joanna Stanisz-Cebula
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 listopada 2019 14:42
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Stanisz-Cebula
Ilość wyświetleń: 2277
22 listopada 2019 14:42 (Joanna Stanisz-Cebula) - Utworzenie sprawy.